Jouw Ducati verzekeren


Een verzekering zoeken voor je nieuwe Ducati motorfiets is soms iets waar je tegenop ziet.
Zoveel aanbieders, zoveel verschillende verzekeringen en welke past nou het beste bij je en dan ook graag 1 die ook niet teveel kost per maand.
Als je een nieuwe Ducati of occasion koopt dan moet de motor op moment van de tenaamstelling verzekerd zijn.
Gelukkig kunnen wij, Ducati Amsterdam zorgen voor een gratis 10-daagse all-risc verzekering .
Je kunt dan nadat de motor op je naam is gezet eerst even rustig een paar dagen kunt rondkijken voor een goede motorverzekering.

 

 

Type motor verzekering


Allereerst even de grote verschillen op een rij.

WA+ motorverzekering


Met een WA beperkt cascodekking ben je verzekerd voor brand, ontploffing, aanrijding met dieren, inbraak, diefstal, storm,
hagel en joyriding (wanneer iemand zonder toestemming in jouw voertuig rijdt).
En natuurlijk als je met de motor tegen iemand anders aanrijdt zodat de schade van de tegenpartij wordt vergoed.

All-Risc motorverzekering


Bij een WA volledig cascodekking (allrisk) zijn alle bovenstaande zaken verzekerd plus vandalisme-schade en schade aan je eigen auto door eigen schuld.
Dus ook als je , wat ons ook weleens is gebeurt, je eigen motor laat omvallen of vergeet dat jouw zijstandaard niet uitstaat.
Een All-Risc verzekering sluit je meestal af bij een nieuwe Ducati of bij een jonge Ducati Approved occasion.

Mocht je Ducati worden gestolen en niet binnen 30 dagen terug worden gevonden dan heb je ook vaak uitbetaling met 3 jaar nieuwwaarde.

De prijzen kunnen behoorlijk variëren en het loont zeker de moeite om een paar maatschappijen te bellen.
Zelf werken wij vaak met Ducati Insurance ( Combi Motors) omdat ze zelf al de verzekeringen vergelijken en bekijken wat bij jou het beste past.
Niet alleen maakt het type Ducati uit maar ook bijvoorbeeld je leeftijd, rij-ervaring maar ook waar je woont en waar de Ducati motor in de nacht staat.
Vaak vragen ze of je een winterstop zou willen en dat houdt in dat je in de maanden december tot en met februari niet mag rijden.
Vraag zeker naar het prijsverschil want soms is het niet een heel groot verschil en zit je straks tanden bijtend naar jouw motor te kijken
als het al in februari 15 graden is.

Ook zul je goed de “kleine lettertjes" moeten lezen om te bekijken wat de eisen van een verzekeringsmaatschappij zijn.
Belangrijk zijn de sloten welke vaak ART-4 gekeurd moeten zijn. Overdag heb je vaak genoeg aan een schijfrem slot maar het kan ook zijn
dat ze in de nacht willen dat de Ducati vast staat aan een ART-4 kettingslot welke is vast gemaakt aan een muuranker of een ander genageld object zoals bijvoorbeeld een lantaarnpaal. Tegenwoordig heb je ook de Roadlock schijfremslot. Dit slot zit vast gemonteerd aan je voorvork aan de onderzijde.
Met het rijden merk je hier niets van en het grote voordeel is dat je alleen een klein cilindertje in je jaszak hebt in plaats van een heel slot !

De SCM alarmsystemen zien we tegenwoordig wat minder en de Track and Trace systemen maken een enorme opmars.
Sommige systemen hebben zelfs al een SCM type goedkeuring TV01. 

Wij monteren op dit moment veel de Moving Intelligence Mi01. Binnenkort maken wij hier een bericht over.
Bel ons gerust op voor meer informatie over dit track & trace systeem en voor ART-4 sloten.
Koop je bij ons een Ducati motorfiets nieuw of gebruikt dan kunnen wij altijd helpen met het geven van advies.