Winkelwagen 0
€ 0,00
Zoek

Ducati Streetfighter V4

Ducati Streetfighter V4 S is mat zwart en grijs

Ducati Streetfighter V4 - V4S

Prijs v.a. € 27.390,-

De Ducati Streetfighter V4 is ongeëvenaard met geavanceerde technologie en een ontzagwekkend design dat pure prestaties uitstraalt.

 

Ontwerp nieuwe Streetfighter V4 -S

De Ducati Streetfighter V4 2023 straalt sportiviteit uit, dankzij de standaard monoposto configuratie met bijgeleverd zadel en voetsteunen voor de passagier.
Het design van de Streetfighter V4 is direct en minimalistisch, met zijn full-LED koplamp en zijn V-vormige DRL die doet denken aan het vooraanzicht van de Panigale V4.
De lage, naar voren gekantelde voorkant, die de sterke lijnen van de tank doortrekt, geeft de Streetfighter V4 een agressieve uitstraling.
De brandstoftank heeft dezelfde vormen als op de Panigale V4 2022, die is ontworpen om de rijder beter te ondersteunen tijdens het remmen en het nemen van bochten. De benzinetank heeft een grotere inhoud (17 liter) en wordt gesierd door nieuwe zijcovers.
Het nieuwe "Front Frame" en de Desmosedici Stradale worden zoveel mogelijk onbedekt gelaten, met een minimaal kuipwerk dat door gestroomlijnde lijnen
en sculpturale volumes een strak, essentieel geheel vormt.

In de V4 S versie is de Streetfighter 2023 verkrijgbaar in een nieuwe Grey Nero kleurstelling, volledig gespeeld op het contrast tussen het grijs
en de verschillende zwarte tinten.

Elektronica van de Streetfighter

De nieuwe Streetfighter implementeert de Power modi logica die al is ontwikkeld in de Ducati Panigale V4 en V4 S, met daarnaast afstellingen die speciaal
zijn afgestemd op het Desmosedici Stradale motorblok in de Streetfighter configuratie.
Er zijn vier motorvermogenstrategieën: Full, High, Medium en Low. Full en Low zijn nieuw ontwikkeld, terwijl High en Medium qua strategie zijn herzien.

In de Full Power Mode komt het volledige potentieel van het motorblok tot uiting met koppelcurves zonder elektronische filters, behalve in de eerste versnelling.
Voor de High en Medium Power Modes is een nieuw Ride by Wire map management systeem ontwikkeld met specifieke kalibratie voor elk van de zes versnellingen,
dat ervoor zorgt dat de rijder altijd de optimale stuwkracht krijgt bij het openen van de gashendel.

De Low Power Mode daarentegen is ontworpen voor het rijden op een ondergrond met weinig grip, beperkt het maximumvermogen van de motor tot 165 pk
en biedt een bijzonder beheersbare gasrespons.
De specifieke kalibraties voor de Streetfighter V4 garanderen een maximale correlatie tussen de door de rijder vereiste koppelwaarde en het daadwerkelijk geleverde koppel.

Voor de Streetfighter V4 in de 2023 versie wordt de gloednieuwe Wet Riding Modus geïntroduceerd om nog veiliger te kunnen rijden op een ondergrond met weinig grip.

De standaarduitrusting is verrijkt met een lithium-ion accu voor de S-versie en de SP2-versie, die 1,7 kg lichter is dan de vorige.
De graphics zijn in alle weergaven herzien, om de informatie eenvoudiger en visueler te maken en de liefhebber te helpen bij het kalibreren van de verschillende parameters.
Net als bij de Panigale V4 wordt het schakelen aangegeven via een extern groen LED-signaal.
Het dashboard biedt de "Track Evo" displaymodus, die de lay-out van de MotoGP Desmosedici nabootst en een onmiddellijke weergave van de belangrijkste informatie
en de interventie van de elektronische bedieningselementen garandeert.

De 2023 Streetfighter V4 evolueert ook dankzij de nieuwe Engine Brake Control (EBC) EVO 2 software die een betere stabiliteit, precisie en richtingsgevoeligheid garandeert bij het remmen en het ingaan van de bocht en de mogelijkheid voor de rijder om de elektronische afstelling voor elk gebruik nauwkeuriger te definiëren.
Deze software beschikt over een verschillende kalibratie per versnelling op elk van de drie selecteerbare niveaus.

De 2023 Streetfighter V4 implementeert ook een nieuwe strategie voor de Ducati Quick Shift (DQS) die de soepelheid van het schakelen bij elke graad van opening
van de gashendel verbetert, zowel wanneer de gashendel gedeeltelijk als volledig geopend is.
Bij gedeeltelijk geopende gasklep werkt de strategie zowel via een vermindering van de inspuiting als via een vermindering van de vervroeging, waardoor het schakelen op de weg soepeler verloopt dankzij de afwezigheid van het stoppen en opnieuw starten van de motor.

Chassis en ergonomie

Bij de nieuwe Streetfighter V4 volgt het chassis ook de evolutie van de Panigale V4-familie om liefhebbers verbeteringen te bieden op het gebied van stabiliteit,
front-end gevoel en rijveiligheid.
Het motorframe omvat een voorframe en een enkelzijdige achterbrug, beide van aluminium, met upside-down vork en mechanisch verstelbare schokdemper op de V4-versie.
De Streetfighter V4 S is voorzien van semi-actieve Öhlins-vering (NIX30 upside-down 43 mm vork en TTX36 schokdemper) met SmartEC 2.0-interface,
die zorgt voor meer veelzijdigheid, effectiviteit en een snellere afstelling. Bovendien zijn de velgen op de V4 S-versie van Marchesini gesmeed in aluminiumlegering, met belangrijke voordelen voor de wendbaarheid bij het veranderen van richting en het reactievermogen bij het accelereren en remmen dankzij de vermindering van de onafgeveerde massa.
Tot slot profiteert de ergonomie van de nieuwe indeling van de brandstoftank, waarvan de vorm de rijder meer steun biedt tijdens het remmen en het nemen van bochten. Het rijklaar gewicht van de Streetfighter V4 S 2023 bedraagt 197,5 kg.

Ducati heeft een enorme ruime keuze accessoires voor de Streetfighter : Ga naar CONFIGURATOR

 

Meer weten over de Ducati Streetfighter V4 SP2 ?