Winkelwagen 0
€ 0,00
Zoek

Ducati Multistrada V4

Multistrada V4

DUCATI MULTISTRADA V4

Ducati Multistrada V4

Demo motor Ducati Multistrada V4 S aanwezig en rode V4 S uit voorraad leverbaar!

Welke weg je ook besluit te nemen met de Multistrada V4 modellen, of het nu asfalt, grind, zand of stenen zijn, je zult je op uw gemak voelen.
Tijdens elk moment van de rit ervaar je het plezier van volledige controle.

De vierde generatie Multistrada is een nog beter presterende motorfiets, maar nog gemakkelijker te rijden. Steviger en tegelijkertijd lichter.
Veelzijdiger en comfortabeler, maar effectief in alle rijomstandigheden. Met andere woorden, Ducati wilde dat de Multistrada V4 de beste "Multi" ooit zou zijn. Kortom, meer Multistrada dan ooit.

Bij de Multistrada V4 zijn diverse pakketten verkrijgbaar zoals het Enduro pakket, Touring pakket etc.
Deze standaard uitvoering heeft geen Radar en is ook niet leverbaar met Radar systeem.

 


De bovenstaande modellen van de Multistrada V4 S zijn zowel in Ducati Red als Aviator Grey leverbaar.
Meerprijs voor de kleur Aviator Grey is € 200,-

Tevens is het belangrijk te bedenken of  je de Multistrada Radar optie wilt hebben want deze is alleen affabriek te bestellen en niet achteraf te monteren.
De spaakwielen zijn een optie. Je kunt ze dus optellen bij de standaard V4 S of van de Full met spaakwielen afhalen.
De prijs van de spaakwielen affabriek zijn € 800,-

 



De Multistrada V4 is "Sport" omdat hij licht en compact is, 170 pk heeft, elektronische MotoGP-hulpmiddelen en een chassis met praktische afmetingen voor een spannende en effectieve rit op gemengd terrein.

Hij is "Touring" dankzij de belangrijkste onderhoudsintervallen die elke 60.000 km worden ingesteld, de buitengewone aandacht die in de ontwikkelingsfase aan het rijcomfort werd besteed, de Radarsystemen (de eerste motorfiets ter wereld met zowel voor- als achterradar), de navigatie die op het dashboard kan worden bekeken en de bochtverlichting.

Hij is "Enduro" dankzij de uitstekende off-road capaciteiten, de elektronische vering, de vlotte krachtafgifte en de overbrengingsverhoudingen.

Hij is "Urban" omdat hij een groot gebruiksgemak garandeert bij lage snelheden, maar ook dankzij de connectiviteit van de smartphone en een zorgvuldige studie van het thermisch comfort. Dit verklaart waarom het domineren van alle wegen nog nooit zo eenvoudig is geweest.

Het ontwerp van de Multistrada V4 is technisch gezien zeer functioneel en heeft geleid tot een solide, robuust en toch verfijnd esthetisch resultaat.

Motor

Het motorblok is het echte kloppende hart van deze motorfiets: de V4 Granturismo. Lichtgewicht (66,7 kg) en compact, hij heeft veel kracht,
maar blijkt uitzonderlijk soepel te zijn bij lage toeren, krachtig in het middengebied en sportief bij hoge toeren.
De V4 Granturismo heeft een cilinderinhoud van 1.158 cc en levert 170 pk (125 kW) bij 10.500 tpm met een maximum koppel van 125 Nm (12,7 kgm) bij 8.750 tpm.
Bovendien maakt de toepassing van dit motorblok een aanzienlijke verlenging van de onderhoudsintervallen mogelijk: bij de Multistrada V4 is de olieverversing om de 15.000 km gepland, terwijl de klepspeling moet worden gecontroleerd en uiteindelijk om de 60.000 km moet worden bijgesteld. Geen enkele motorfiets in productie gaat zo ver.

Electronica

Het elektronische pakket van de Multistrada V4 is state-of-the-art in de motorsector op het gebied van veiligheid, comfort, prestaties en connectiviteit. Het inertieplatform (IMU) beheert de werking van ABS Cornering, Ducati Wheelie Control (DWC), Ducati Traction Control (DTC), met "cornering" functie en, op de Multistrada V4 S, de Cornering Lights (DCL).
Ook is de Multistrada V4 S standaard voorzien van Vehicle Hold Control (VHC), die het gemakkelijk maakt om opnieuw bergopwaarts te starten. Op de Multistrada V4 S communiceert het inertieplatform ook continu met het semi-actieve Ducati Skyhook Suspension (DSS) besturingssysteem met Autoleveling-functie.

Met de Multistrada V4 introduceert Ducati ook een absolute primeur in de wereld van de motorfietsen: het revolutionaire radarsysteem voor en achter, dat het gebruik van Adaptive Cruise Control (ACC) en Blind Spot Detection (BSD) mogelijk maakt. Radars zijn geavanceerde hulpsystemen die Ducati samen met een technologische partner van topniveau, zoals Bosch, heeft ontwikkeld en zijn in staat om het rijden te ondersteunen en comfortabeler te maken dankzij de mogelijkheid om de situatie rondom de motorfiets te reconstrueren.

Handling

De Multistrada V4 is uitgerust met een aluminium monocoque frame, 19-inch voorwiel en een dubbelzijdige achterbrug en is geschikt voor spaakwielen.
Hij heeft een geringe wielbasis (1.567 mm), een sportieve voorkant, vering met grote slag (170 mm voorwiel en 180 mm achterwiel), een bodemvrijheid van 220 mm en een droog gewicht van 215 kg.
Dit alles maakt de Multistrada V4 intuïtief en effectief in de bochten als een echte Ducati en tegelijkertijd makkelijk te rijden en veelzijdig voor zowel on-road als off-road gebruik.

Met het doel om lange ritten op de snelweg comfortabeler te maken, hebben de ingenieurs van Ducati tijdens de ontwerp- en ontwikkelingsfase veel aandacht besteed aan wat in de autowereld Noise, Vibration, Harshness (NVH) wordt genoemd, of beter gezegd de meting van het algemene comfortniveau van het voertuig.

Perfecte windbescherming

In die context werd een zorgvuldige aërodynamische studie - ook in de windtunnel - uitgevoerd om de rijder en de passagier zo goed mogelijk te beschermen tegen de wind,
sissende geluiden te verminderen en de warmte van het motorblok weg te leiden van de benen van de rijder.
Het resultaat is een kuipruit met een nieuwe vorm, in hoogte verstelbaar met een enkele vinger, in combinatie met twee zijdelingse deflectoren.
De vormen van de handbeschermers en de onderdelen die het meest aan de wind zijn blootgesteld zijn tot in detail bestudeerd,
evenals het "geluid" van het motorblok, dat verfijnd maar altijd aanwezig is en met de typische Ducati sound.

Het V4 Granturismo motorblok heeft ook de strategie om de achterbank bij stationair toerental te deactiveren.
Op deze manier wordt bij het stoppen bij een verkeerslicht de achterbank gedeactiveerd (er is geen verbranding in de cilinders),
waardoor het thermisch comfort van de rijder en de passagier wordt verbeterd dankzij een verlaging van de temperatuur en een vermindering van het brandstofverbruik.

Ducati Multistrada V4 Pikes Peak

Speciaal voor de V4 Pikes Peak heeft Ducati gekozen voor eenzijdige ophanging van het achterwiel, een 17 inch voorwiel en daarnaast een nieuwe rijmodus geïntroduceerd.

De Multistrada V4 Pikes Peak is het model dat de essentie van sportiviteit heeft vertegenwoordigd, een motorfiets die niet alleen de sportiefste Multistrada ooit is,
maar ook het krachtigste model in het hele segment.

Ducati TFT-dashboard en ridingmode

De Multistrada V4 Pikes Peak is voorzien van een volledig 6,5" TFT-kleurenscherm.

De lay-out van het dashboard is variabel en past zich automatisch aan aan de lichtomstandigheden (dag- en nachtweergave), maar past zich ook aan
aan de Riding Mode of geheel naar eigen keuze van de motorrijder.

Er zijn vier configuraties, die verschillen in achtergrond,
de weergegeven informatie en de lay-out: daarbij zijn er onder andere verschillende toerentellers. Sport en Touring geven de meest complete informatie;
in Sport heeft de toerenteller dezelfde vorm als op de Panigales. In Urban wordt alleen de meest essentiële info weergegeven, de Race-mode voegt daar de toerenteller aan toe.

Naast de standaard rijmodi Urban, Touring en Sport is de Pikes Peak ook voorzien van de rijmodus Race.
In deze rijmodus is het volledige vermogen van 170 Pk beschikbaar. Daarnaast is het ingrijpen van de traction- en wheelie control minimaal.
Dit volledige vermogen komt vrij bij 10.500 toeren per minuut, terwijl het maximale koppel van 125 Nm vrij komt bij 8750 toeren per minuut.
De Multistrada V4 Pikes Peak is in eerste instantie echter direct te herkennen door de nieuwe kleurstelling.


Deze kleurstelling is exclusief voor de Pikes Peak uitvoering en niet te bestellen op de andere varianten van de Multistrada.
Volgens Ducati is de kleurstelling geïnspireerd op de Moto-GP kleuren van Ducati. Waarbij het witte vlak ruimte biedt aan het racenummer.

Qua uiterlijk is de V4 Pikes Peak verder voorzien van verschillende carbon onderdelen en prijkt een groot V4 logo op het zadel.
Om de sportieve eigenschappen verder te benadrukken, heeft Ducati er voor gezorgd dat de Multistrada V4 Pikes Peak 4 kilo lichter is dan de
Multistrada V4 S. Dit heeft Ducati onder andere weten te bereiken door de nieuwe Marchesini velgen, die 2,7 kilo lichter zijn ten opzichte van de V4 S.
Standaard zijn de velgen voorzien van Pirelli Diablo Rosso IV banden. 120/70 aan de voorzijde en 190/55 aan de achterzijde.

Verder is de Multistrada V4 Pikes Peak standaard voorzien van Öhlins Smart-EC 2.0 elektronische vering.
Dit is dezelfde vering die ook gebruikt wordt op de Panigale V4 S en de Streetfighter V4 S.
Dit systeem reguleert zelfstandig op basis van de rijder input de afstelling aan de voor- en achterzijde.
Ook de remmen zijn deels overgenomen van de Panigale, dit gaat echter enkel om de remblokken zelf.
Het volledig remsysteem komt van Brembo's Stylema lijn, met aan de voorzijde 330 milimeter schijven en aan de achterzijde 265 milimeter.

Ducati heeft ook de ergonomie aangepast. De voetsteunen zijn op de Multistrada V4 Pikes Peak 10 milimeter verder naar achter en omhoog geplaatst.
Daarnaast is ook het stuur 15 milimeter hoger geplaatst, waarbij de beide stuurhelften ook meer naar de rijder toegedraaid zijn.
Verder is de V4 Pikes voorzien van radar aan de voor- en achterzijde. Hierdoor zijn adaptive cruise control en een dode hoek detectie standaard.
Door middel van Ducati Connect is de Multistrada voorzien van een geïntegreerd navigatiesysteem in het 6,5 inch TFT-display.