Winkelwagen 0
€ 0,00
Zoek

 

Ducati Multistrada V4 RS

Prijs € 43.990,-

De vierde generatie Multistrada tot in de puntjes.
Meer high-performance en exclusiever dan ooit tevoren.

Een motorblok met desmodromische kleptiming, een droge koppeling en exclusiviteit in elk detail: de nieuwe Ducati Multistrada V4 RS is een compromisloze motorfiets, een uitdrukking van de meest verfijnde Ducati sportieve houding. 

 

Wat is er nou precies anders aan de Multistrada V4 RS?

1. Nummering en speciale livery
De Multistrada V4 RS heeft een speciale Iceberg White Livery, afgewerkt met details van de MotoGP Livery en versterkt met het serienummer dat op het balhoofd is gegraveerd met een zwart geanodiseerde aluminium plaat. De Multistrada is genummerd maar niet gelimiteerd.

 2.Titanium subframe ( achterframe)
Het titanium subframe achter zorgt voor een gewichtsbesparing van 2,5 kg.
In combinatie met de speciale techno polymeer achterzijde waarin de handgrepen voor de passagier zijn geïntegreerd, geeft dit de motorfiets een sportievere lijn.

3. Gesmede velgen
De Marchesini gesmede aluminium velgen bieden totale precisie over wisselende bochten en snelheid in het bereiken van de apex, evenals een gewichtsbesparing van 2,7 kg ten opzichte van de standaard gegoten velgen.

4. Directe stuurbevestiging en nieuwe handvatten
De handvatten hebben een sportiever nieuw ontwerp en zijn gemaakt van zachter materiaal. Zonder 'silent block' is het stuur stevig aan het balhoofd bevestigd voor een directer rijgevoel.

5. Superbike remsysteem
Het remsysteem is afgeleid van dat van de Panigale V4 en bestaat uit rode Brembo Stylema remklauwen die werken op een paar 330mm remschijven. De hendel, met regressieve kinematica, heeft een kleinere pomp voor meer kracht en meer aanpassingsvermogen.

6. Het motorblok
De 1103 cc Desmosedici Stradale. Compleet met desmodromische kleptimingregeling is de V4 herzien om de souplesse en uniformiteit die typisch zijn voor Multistrada te combineren met de persoonlijkheid en sportieve houding die de harten van Ducatisti hebben veroverd met de Panigale en Streetfighter.

7. Sportiefe achterkant
In de smalle en lichtgewicht achterzijde van techno polymeer zijn de handgrepen voor de passagier geïntegreerd. Zonder bevestigingssystemen voor de topkoffer is het zijaanzicht lichter, waardoor de sportieve houding van de motorfiets wordt geaccentueerd.

8. Droge koppeling
De Multistrada V4 RS is uitgerust met de STM EVO-SBK droge koppeling van billet aluminium. Dit onderdeel zorgt voor een soepeler rijgedrag bij het remmen en schakelen en verhoogt de sensatie met zijn kenmerkende geluid.

9. Laag, getint plexiglas en carbon 'snavel'
De verfijning en elegantie van de Multistrada V4 RS wordt verder versterkt door hoogwaardige details zoals het getinte plexiglas windscherm en de carbon neus.

 

Motorblok
De Multistrada V4 RS onderscheidt zich in de familie door zijn exclusieve Desmosedici Stradale motorblok van 1.103 cc.
Ducati heeft dit motorblok aangepast om de soepelheid van de Multistrada te behouden en tegelijkertijd de sportieve eigenschappen van de Panigale en Streetfighter te integreren.
De vermogenscurve is vloeiend en regelmatig bij lage toeren, maar biedt opwinding bij hoge toerentallen dankzij de desmodromische distributie.
Het geluid van de motor is diep bij lage toeren en krachtig tijdens acceleratie, vergelijkbaar met Superbikes.

De configuratie, Euro 5+ gehomologeerd, levert een maximaal vermogen van 180 pk bij 13.500 tpm. Het luchtfilter van de Panigale V4 R en het op maat gemaakte Akrapovič uitlaatsysteem, speciaal ontwikkeld voor de Multistrada V4 RS, dragen bij aan deze prestaties.
De verkorting van de eindoverbrenging en ongewijzigde overbrengingsverhoudingen optimaliseren de sportieve prestaties.

De motor is uitgerust met een STM-EVO SBK droge koppeling van billet aluminium.
Voor thermisch comfort schakelt de motor de achterbank uit bij stilstand, neutrale stand en een motortemperatuur boven de 70°.
Op koude dagen kunnen de luchtkanalen naar de benen van de rijder worden gesloten voor extra comfort.
Het onderhoudsinterval voor klepspelingcontrole is elke 30.000 km.
De Multistrada V4 RS belichaamt dus niet alleen prestaties, maar biedt ook geavanceerde technologieën voor een comfortabele en opwindende motor rijervaring.

 

Electronica
De Multistrada V4 RS beschikt over het geavanceerde elektronische pakket van de V4 S, inclusief radartechnologie voor Adaptive Cruise Control (ACC) en Blind Spot Detection (BSD). Met informatie van het Bosch inertiële platform biedt het systeem 4 vermogensstanden, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Engine Brake Control en Ducati Quick Shift in vier rijmodi: Race, Sport, Touring en Urban.

Nieuw in de Multistrada-familie is de Full Power Mode, gekoppeld aan de Race-rijmodus voor maximaal vermogen in alle versnellingen. Andere modi zijn afgestemd op het model, met variërende gasrespons en vermogen. De motor is uitgerust met instelbaar Engine Brake Control (EBC) op drie niveaus voor aanpassing van het remmen op de motor.

Het elektronische pakket wordt benadrukt door het vernieuwde dashboard met bedieningspaneel, vergelijkbaar met de Infomode Track van de Panigale V4 en Streetfighter V4. Het TFT-dashboard van 6,5" toont speciale grafische elementen en biedt Ducati Connect met kaartnavigatie via je mobiele apparaat. Het smartphonecompartiment is voorzien van ventilatie om oververhitting tijdens navigatie en opladen te voorkomen.