Gefeliciteerd met de nieuwe Ducati Monster!

Een sportief motorblok, maar perfect voor gebruik op de weg, gecombineerd met een Superbike-afgeleid frame.
Alles wat je nodig hebt om plezier te hebben, elke dag.
De rijpositie is minder belastend voor de polsen en het motorblok biedt een uitstekende balans tussen vermogen, koppel en gebruiksgemak.

De Ducati Monster wordt aangedreven door het Testastretta 11° 937 cc tweecilinder L-vormige motorblok, met desmodromische distributie en Euro 5-homologatie.
Hij levert nu 111 pk bij 9.250 tpm met een maximaal koppel van 93 Nm bij slechts 6.500 tpm en blijkt dus efficiënt en reactief te zijn in de gasrespons.
Dankzij de grotere cilinderinhoud is het koppel bij alle toerentallen verbeterd, met name in het mid-lage bereik, dat het meest wordt gebruikt op de weg en tussen bochten.
Standaard is de Ducati Quick Shift Up/Down gemonteerd.

De nieuwe Monster is licht. Om het maximale plezier te garanderen, werd bij de creatie van de nieuwe Monster veel aandacht besteed aan gewichtsvermindering.
Het chassis, de accessoire-elementen en de bovenbouw zijn vanaf de grond opnieuw ontworpen om een compacte en lichte motorfiets te creëren, perfect voor dagelijks gebruik maar ook voor sportief gebruik.
Het aluminium voorframe is geïnspireerd op die van de Panigale V4.
Het is kort en direct aan de cylinderkoppen bevestigd.
Met een gewicht van slechts 3 kg is dit frame 4,5 kg lichter (60% minder) dan het vorige Trellis frame, waardoor het drooggewicht van de motor tot slechts 166 kg wordt teruggebracht.
De velgen 1,7 kg en de achterbrug zijn 1,6 kg lichter geworden.
Het achterste subframe daalt met 1,9 kg dankzij de GFRP-technologie (Glass Fibre Reinforced Polymer) waarvan het is gemaakt,
De totale gewichtsbesparing bedraagt 18 kg ten opzichte van de Monster 821.

Kijk voor meer informatie op onze Ducati Monster pagina